Eagle eye och El clásico!

Den här kvällen spenderade jag framför tv:n. Först kollade jag på film, det blev Eagle eye. Den var faktiskt överraskande bra! Väldigt skön film med en suverän story. Väldigt bra skådespelare och action scenerna kan man inte klaga på. Kortfattat, Eagle eye är riktigt bra! Det kanske inte är en av dom bästa filmerna som har gjorts. Men jag tycker att den håller hög nivå ändå. Den här filmen är en riktig tankeställare, den får en att tänka på all teknik vi utvecklar utan att veta konsekvenserna av det. Det stämmer ju att video övervakning finns nästan överallt, satelliter som kollar ner på oss, FRA som kan lyssna på våra telefon konversationer Jag menar, det är väldigt lätt att sån här information missbrukas. Eagle eye ger ett bra exempel på detta även om exemplet är kanske för extremt för att hända i verkligheten. Men visst, om 20 år så är det kanske möjligt...Vem vet?

Betyg på Eagle Eye: Den får 3.5 Kurrar! Den kunde ha fått mer om slutet hade varit bättre och om man inte hade dragit ut på händelserna så mycket i den sista delen av filmen. Men som sagt, detta va en bra film!

Efter filmen var det dags för el clásico. För er som inte vet vad el clásico är så är det när Barcelona och Real Madrid möts. Två av världens bästa lag i världens bästa liga. Den här gången slutade det som jag ville! 2-0 till Barca! Kan det bli bättre!? Ja, om Eto'o hade satt straffen så hade det stått 3 - 0 men men...dom vann iallafall! Det ska bli kul att mobba några Real fans i klassen...Jag är sugen att ringa krille och skrika "IN YOUR FACE" och bara lägga på sen..men jag sparar det nog tills på måndag. Nu ska jag se Everybody Hates Chris och sen ska jag sova!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Insaniac

Jag är real madrid fan din lilla bitch:-P

2008-12-14 @ 16:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0