Elevrådsmöte!?

Va i helvete har hänt med elevrådsmötena?? Förr kunde man sitta där och lyssna när folk gav rimliga och realistiska åsikter på vad som skulle ändras på skolan. Nu sitter ett gäng PMS-elever som ska klaga på allt! Iallafall 2,3 pers. Resten sitter tysta, skakar på huvudet och tänker "För helvete! Kan han/hon inte bara hålla käften!". Men helt ärligt, De som klagar har fan ingen aning om vad de klagar på...de gör det bara för att det är kul eller för att de känner att de måste!

Elevrådsmöterna har fan spårat ut totalt. Det känns som om man sitter i en jävla terapi sal där alla ska berätta om nått dåligt som har hänt dom. Så hör man "Igår, när jag skulle gå på toaletten så hade någon pissat på ringen" en annan kommer med "Vi hinner aldrig käka, vi har bara 50 minuters lunch"...Whaaat?? Hinner du inte käka på 50 minuter?? Då förstår jag varför du ser ut som du gör! Jag ska citera Hanna " Kan *** Inte bara sitta i ett hörn, hålla käften och vara tjock!" så jävla klockrent! Sen klagar nån idiot på att folk kladdar på skolbänkarna! Va fan hade du förväntat dig att vi skulle göra ditt jävla rövstinkande anal-hue! Ska vi gå runt sal för sal och sudda ut på bänkarna?? Idioter! Och man vill bara lägga sig ner och dö när man hör styrelsens förklaring på varför folk kladdar på bänkarna, "Jag tror att det räcker att det är en som börjar och sen sprids det...till sist gör alla det" WTF!? Det är fan inte droger vi snackar om! Jag ska skriva ner en lista på saker som togs upp av eleverna idag.

1. För korta lunch-raster (Har tagits upp i varenda jävla möte av samma jävla idiot)
2. Gym-maskinerna funkar inte (av samma person som ovan som antagligen aldrig varit i ett gym förr)
3. Längre lunch-raster (Nån annan idiot som tycker samma)
4. För mycket folk i matsalen vissa tider så man hinner inte käka! (Jag blir bara så jävla trött!)
5. Nån ville ha källsortering mitt på torget. (Kanske inte så dumt, detta är det mest realistiska förslaget som kom upp)
6. Brickans matsedel på intern-tv:n (När ni ändå är igång så kör in Hörnans och Carsanos oxå!)
7. Busskur ute vid bussarna (det måste vara det vettigaste som kom upp)

Hanna och jag tyckte att vi kunde ta upp det där med bänk kladdandet igen eftersom det är minst lika viktigt som det ovan. Ocn när vi ändå är igång så tycker vi att vi kan alla kan få varsin laptop, och eftersom alla behöver skjuts så ska skolan betala körkortet för alla. Sen kan skolan köpa upp Carsano och Hörnan så att man kan käka pizza när man vill...helt gratis :D

Som ni kanske har märkt så är det inte mycket vettigt som kommer upp på våra möten och det värsta är att vi inte ens får fika lägre!! Det var därför jag stack dit..eller inte! Men men. Nu har jag tjatat ihjäl er om de jävla meningslösa BF-mötet. Nu ska jag läsa nån dryg jävla svenska bok, så kanske jag sommnar i tid!

Pusshaj!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, fan vad bäst! För man FÅR vara elak ibland :)

2008-12-04 @ 06:43:26
Postat av: Insaniac

Haha Kushe går bärsärkargång. eyy man, du säger att NV:are är nördar, så är du själv med i elevrådet och skriver en aslång blogg där du klagar över dina fellow ringbärare i elevråds-brödraskapet Känns som om man borde säga "back at you" hahaha:-P

2008-12-11 @ 19:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0