"En jävla äcklig bögbok!"

Jag känner att jag blev väldigt seriös i religion snacket och när jag är seriös så blir jag oftast tråkig. Men jag ska berätta nått smått roligt nu.

Min lillebror, Niki hade ställt upp i en novel tävling med skolan och den idioten hade kommit på andra plats. Fråga mig inte hur eftersom han avskyr verkligen skolan och att läsa är det värsta som finns. I alla fall, idag skulle han hämta sitt pris i klippans bibliotek. Pappa skulle köra honom dit men som vanligt glömde pappa bort tiden så jag fick gå dit med honom istället. Vi kom 15 min försent och på vägen dit tjatade han om att han inte skulle få sitt pris tack vare mig(!?) och pappa. Jag försökte övertyga honom att han visst skulle få sitt pris och att vi inte alls var sena.

När vi väl kom fram så höde vi avslutningen som lät ungefär så här "Jag vill tacka alla som har varit här idag...blablba...och jag hoppas att det är lika många som skiver nästa år". Min lillebror kollade surt på mig med den när vad-var-det-jag-sa blicken. Jag gick fram till prisbordet och frågade om de hade något pris åt Kreshnik Regjepaj och förklarade att jag hade strul med bilen (Haha! Yeah right!) så vi missade prisutdelningen. Den snälla tanten som stod där bara log och kallade på min lillebror för att han skulle hämta sitt pris. Jag såg hur han glad han blev och kom fram glatt med ett leende på läpparna. Tanten stoppar in handen i en påse för att plocka upp priset, och va plockar hon upp? Jo...en BOK! Min lillebrors leende förvandlades till skräck på en hundradels sekund! Han får knappt fram ett "tack". han tar boken och vänder sig om och går. Jag kunde knappt hålla mig för skratt.

Vi gick ut helt tysta utan att säga ett ord. Jag vågade inte säga nått eftersom jag visste att han var förbannad och besviken. Efter ett tag så frågade jag honom "Va är det för bok du vann?". Han kollade på mig, sen på boken och sen på mig igen och sa, "En jävla äcklig bögbok!". Haha! Jag börja flabba som vanligt och efter ett tag börja han oxå flabba. Men han slutade skratta när jag sa "Du kan väl skriva novell nästa år oxå så kanske du får en bättre bok"...Han kollade på mig som om jag var dum i huvudet och sa " I helvetet heller". Men jag håller med honom 100%! Om man har vunnit nått så förväntar man sig nått roligt/bra pris inte en jävla bok som man ska plåga sig själv med! Men men. Nu är jag väldigt trött!

Godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag minns när jag vann en bok, jag var 12 år. Besvikelsen i hjärtat... Snacka om men för livet. Hälsa brorsan, jag lider med honom. <3

2008-12-09 @ 20:45:19
Postat av: Insaniac

Lmfao, Ghani måste köpa en sån klocka:-P. Och klart man får en bok om det är biblioteket som annordnar tävlingarna. Och det är ju mest bokmalar som skriver novellerna. Diggade dina kommentarer till din lillebror haha:-P

2008-12-11 @ 19:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0