Find Me Guilty

What a beautiful day!...Jag har haft två lektioner idag och sen har jag suttit i skolan och varit allmänt social. Suttit och snackat skit, hållt folk sällskap när de väntade på bussen, blev kvar efter bussen kom eftersom nån annan rolig person kom till torget och då ska jag vara ännu mer social, ja så gick hela min dag.

När jag äntligen kom hem så kollade jag färdigt på Find Me Guilty. Jag måste säga att den filmen är för fucking bra! Det är nog en av Vin Diesels bästa film. Han spelar helt sjukt bra och det är nog inte så jävla lätt att spela en hård, tuff och rolig gangster som man ska känna sympati för. Men han lyckas, han är lika stor och tuff som vanligt men istället för stt slänga punches, så lägger han feta punchlines! Han får en att tycka synd om honom när han pratar i rättegången..han gör det perfekt! Jag kan ju lägga till att den här filmen är verklighetsbaserad och att den handlar om världens längsta maffia relaterade rättegång. Väldigt sevärd film! Man kan bara inte låta bli att skratta åt när Jackie DiNorscio (Vin Diesel) sparkar sin advokat och bästämmer sig för att försvara sig själv i rättegången.

Jackie: Uh, I- I wanna go pro se. I'm gonna be my own lawyer.
Dommaren: Do you know what ''pro se'' means?
J: - Sort of.
D: - What do you mean, ''sort of''?
J: Uh, if you defend yourself, it's called ''pro se. '' I'm gonna defend myself.
D: Mr. DiNorscio, in a case of this magnitude, I don't think it's advisable.
J: My Sixth Amendment right. I mean, I got the right to defend myself. Am I correct, Judge?
D: Yes. Yeah, you're correct. Have you had any legal experience?
J: Uh, well, sort of.
D: What do you mean, ''sort of''?
J: I've been in prison half my life. Sometimes I think I had too much legal experience.

Helt underbara dialoger! nu ska jag ge betyg på filmen!



Film
: Find Me Guilty
Genre: Drama/Komedi
Utgivningsår: 2006
Betyg: 9/10

Kommentarer
Postat av: Kajsa

hha, okej, jag vill se den ;)

2008-12-18 @ 20:12:35
URL: http://kajsasusanne.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0