THE BLUEPRINT 3

Jay-z är en levande legend inom hiphop. Ända sen 1996 har han levererat klassiska hiphop album i stort sett varje år. Redan 2003 sa han själv att han skulle lägga av med rappen. The Black Album skulle bli hans sista kapitlet i hans rap-karriär "let me fade to black". Men redan 2006 gjorde han comeback med Kingdom Come(2006) sedan med American Gangster(2007). Jag vet inte var hiphopen hade tagit vägen om Jay inte hade gjort comeback, jag menar Em la av, 50cent går inte att lyssna på utan att få huvudvärk och Kanye West har börjat med en massa Vocoder shit så att han låter som T-pain....dvs. talanglös!

Eftersom rappen har hållt så låg nivå den senaste tiden så har jag lyssnat på en massa annat och jag har definitivt gått tillbaks och lyssnat på klassiker som ResonableDoubt(1996), The Blueprint Album(2001) och The Blueprint II(2002). Just nu sitter jag och Jay-z's nya singel från The Blueprint 3 och jag längtar verkligen tills det kommer ut. The Blueprint 3 ska släppas någon gång i början av februari, 2009. Så jag får vänta ett tag...

Självklart är det stora förväntningar på albumet, mycket eftersom Jay har gett det namnet "The Blueprint 3". Ettan var bra, tvåan var helt sjukt bra (dubbel CD) och trean kommer antagligen bli ännu bättre. Jag tror att det kommer bli ännu en klassiker, speciellt när man lyssnar på den nya singeln, Jay-z - History. Det var ett bra tag sen någon gjorde en renoldlad oldschool rap-låt som den. Det är så här rap låter när den är som bäst. Här har ni honom, rapparen som inte skriver sina texter med en penna utan kommer på dom medan han spelar in i studion. Här har ni honom, J-Hova, guden av rapp. Här har ni rapparen som kommer att skriva historia. Precis som titeln på låten säger. Lyssna och njut!


HIP HOP NEWS @ DEFSOUNDS.COM




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Den låten var väl inte speciellt bra :)

2008-12-14 @ 10:41:49
URL: http://kajsasusanne.devote.se
Postat av: Insaniac

Ska bli nice att höra hans nya skiva, men jag tror inte den kommer att komma upp i klass som The Blueprint 2 om han inte får hjälp av t.ex. Dr. Dre, Nas och Em. Antagligen kommer såna kassa horor som Fifty, T-Pain och Lil' wayne (han gästar fan alla stora rappares plattor) att joina hans skiva. Dessutom är Em bättre än Jay-Z;-)

2008-12-14 @ 16:57:28
Postat av: Insaniac

Lyssnade just på History. Jag tyckte texten och Jay-Z var fet, men fy fan, beatet av Kanye West sög arsle:-S

2008-12-14 @ 17:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0