Ramadan!

Idag har det varit Bajram eller Ramadan som vissa säger. Det är en muslimsk högtid som man brukar fira genom att hälsa på hos folk och käka en massa! Det kan vara därför hela skolan var blatte fri idag! Eftersom alla "muslimer" tog ledigt från skolan för att fira Bajram helt själva! Jag tycker att det är extremt löjligt, wtf! känns lönt att fira en högtid som går ut på att umgås med andra muslimer helt själv? Jag var i alla fall i skolan idag eftersom jag inte är så mycket för högtider. Högtider borde avskaffas! Det borde finnas lov men inte pga religion...kanske lätt för en ateist som jag att säga men helt ärligt vem fan tror på Gud nu för tiden!? 

Jag vill inte trycka ner någons religion, jag har stor respekt för dom som utövar sin religion rätt och följer dess levnadsregler. Men jag får ont i huvudet när folk påstår att de är troende när de inte kan något om sin religion förutom att den kallas för Islam. "Muslimer" brukar komma fram till mig och säga "Hur fan kan du äta griskött?? Du syndar!". Jag brukar oftast skämta om det men idag tänker jag säga varför jag käkar griskött! Svaret är väldigt enkelt om ni bara hade använt de två hjärnceller ni har som vägrar samarbeta!

"Muslimer" kan slåss, misshandla folk, skita i de 5 grundpelarna, supa sig fulla och göra allt annat som är syndigt förutom att äta gris! "Muslimer" kan till och med bomba skyskrapor och döda 3000 pers utan att synda! Jag gör inget av det...Så fråga er själva. Är griskött verkligen en stor synd jämfört med vad andra "muslimer" gör? Det kanske räcker som ett svar på frågan men jag kan lägga till att jag inte direkt tror på någon religion. Jag anser att världen hade varit en mycket bättre plats att leva på utan religioner. Varje religion har utformats i politiskt syfte för att kunna handla/kriga i guds namn! Så nej tack till religion för min del! Jag oroar mig inte för helvetet i onödan...

För alla troende muslimer, ha en trevlig Ramadan! Men själv ska jag inte låtsats att jag är något bara för att få ledigt.



 

Kommentarer
Postat av: Tishrumk

"Pigs are filthy animals.(...)Pigs sleep and root in shit. That's a filthy animal. I ain't eat nothin' that ain't got enough sense enough to disregard its own feces."



- Jules from Pulp Fiction

2008-12-11 @ 21:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0