Obama vs Mc'Cain

Under de senaste dagarna har jag spenderat en hel del tid på youtube där jag har kollat på massa Obama klipp. Jag vet inte varför men det känns som om man kan lyssna på hans tal hur länge som helst utan att tröttna. Man brukar säga att  "I have a dream" är ett av världens bästa tal genom tiderna och att det är omöjligt att göra ett bättre tal. Om det är någon som kan göra det minst lika bra som Martin Luther King så är det fan Barack Obama! Jag vet inte varför jag har blivit så jävla intresserad av presidentvalet, det har ju inte direkt nått med oss att göra. Men samtidigt så känns det gött att nån äntligen vågar bryta hela mönstret. Bort med den gamla, vita, rika, tråkiga mannen och ta den svarte, smarta mannen som vågar stå för vad han tycker!

Jag förstår mig inte på folk som röstar på Mc'Cain. Lyssnar de på vad han säger eller är det bara hans hudfärg som gör att han får rösterna!? Nu har USA chansen att återhämta sig från åtta fruktansvärda år under Bush's ledning, ta den chansen nu för fan! Gör er själva och hela världen en tjänst och välj Obama. Fuck Mc'Cain! Hur kan man rösta på honom? En president ska ju ta beslut om framtiden och hur i helvete ska han ta beslut om framtiden när han inte kommer leva då? Den jävlen är fan 72 år gammal och han blinkar minst 72 gånger per minut när han pratar! Haha!  jag gillar inte honom, men jag får ändå en känsla över att det är han som kommer att vinna till slut, Sorgligt. Men man ska inte ge upp hoppet som Obama själv sa. Jag hoppas att han vinner och att något äntligen kan besegra rasismen i USA.
Kan man besegra rasismen?? YES WE CAN!!!


Kommentarer
Postat av: kajsa

"En president ska ju ta beslut om framtiden och hur i helvete ska han ta beslut om framtiden när han inte kommer leva då?" haha!

2008-11-04 @ 19:55:09
URL: http://kajsasusanne.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0