TAKE A JOKE!

Hallå allihopa!

Jag har nyss fixat min blogg och ni kanske undrar varför jag har döpt den till Take A Joke.
Anledningen till det är att jag kommer att skriva mycket om mina skämt och mina åsikter som oftast ska tas som skämt. Jag tror att det blir bäst om tar allt som ett skämt i alla fall när det gäller ”kränkningar” eller taskiga skämt. Det händer mig hela tiden, eftersom jag är tvungen att skämta om allt och alla. Jag ska ta upp ett exempel.

 

För typ två veckor sen, på träningen (karaten), sa en tjej ”Akta mina bröst” när en kille skulle slå mot henne. Utan att tänka mig för så la jag en halv-taskig replik, (ETT SKÄMT!!!) och sa ” Vilka bröst?”. Jag sa det som ett skämt och menade inget illa, men så tog inte tjejen det. Hon blev skit förbannad och sa ”Du har nått gemensamt med mitt ex! Han ville att jag skulle fixa sillisar”. Jag fattade inget, jag menar hur fan skulle jag veta vad hennes ex har gjort mot henne!? I alla fall, det slutade med att hon gick därifrån förbannad som fan och jag blev kvar där och ångrade att jag öppnade käften. Det sjukaste är att hon fortfarande är sur på mig! haha, känns moget! Så för att skippa alla dessa missförstånd så take it as joke! Det är det bästa för oss alla, det har jag kommit fram efter all erfarenhet av missförstånd.

 

T.ex.

1. Om någon skämtar med mig och jag tar det som ett skämt så blir vi båda glada och båda skrattar åt det.

 

2.  Om någon försöker kränka mig och jag tar det som ett skämt så blir han/hon sur eftersom deras kränkning inte fungerade på mig. Jag tog det som ett skämt istället för att bli sur.

 

3. Om någon skämtar med mig och jag tar illa upp så mår vi båda dåligt eftersom jag tror att jag har blivit kränkt och han/hon som sa skämtet får dåligt samvete för att han/hon sa skämtet.

 

Bestäm själv vilket sätt som är bäst! Men säger jag nått så ta det som ett skämt! Tro mig, om jag vill kränka någon så hade jag inte sagt ”jag skojar” två sekunder efter skämtet.

 

Så, TAKE A JOKE! Det är inte farligt…jag lovar!

 

När vi ändå är inne på skämt så blev jag rätt ägd av Gunilla (Geografi Läraren) idag. Jag skulle fjäska lite (mest på skoj) och sa:

Jag: Ska vi anteckna det du skriver på tavlan?
Gunilla: Ja om du vill, annars står allt i boken. Du kan ju läsa från den om du vill.

Jag: Men då antecknar jag inte, jag brukar ju läsa geografi boken varje kväll.

Gunilla: Kurre, skaffa dig ett liv!

 

Det va rätt kul :D Men nu ska jag dra! Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Johanna

håller med dig till en viss del! jag som känner dig vet att du oftast skojjar, iallafall när du skämtar med mig, haha! Men jag tycker de beror helt på vem som skojjar med en, man kan faktiskt ta illa upp av vissa sorts skämt. så de så kurris ;)

2008-11-04 @ 17:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0