"Oh and I’m just waiting ‘til the shine wears off"

Den här dagen började med att jag inte kunde sova, för mycket i mitt huvud, för stort tryck i bröstet,
för mycket tyngd på mina axlar för att klara av att bära det. Jag satt uppe till ca 4 och lyssnade på musik.
Musik är nog det bästa som finns. Musik och nätter går nog ihop för mig. Jag skrev en av Blood Brothers bästa låt kl 5 på morgonen, jag producerade mina fetaste beats på natten när inga andra ljud kunde störa mig.
Med ett par feta Koss hörlurar kunde jag koncentrera mig på varje ton, varje trumslag, varje rim. Igår skrev jag inget, jag producerade inget, jag slutade med det för ett bra tag sen. Istället satt jag uppe och lyssnade på Coldplay/Jay-z Mash-up album. Det bästa jag hört på länge, perfekta rappen med det perfekta bandet i bakgrunden. Perfekt musik som fick mig att koppla av, fick trycket att börja släppa och tyngden från mina axlar lyftes upp av tonerna som pumpades ut ur mina hörlurar.
Efter några låtar somnade jag men jag vaknade igen kl 8 pga att jag hade trasslat mig in i hörlurarna. Jag försökte att somna om men istället började jag tänka på det som höll mig vaken till fyra. Jag gick upp ur sängen vid 11, helt utmattad. Träningsverk i hela kroppen, ont inombords och ingen lust att käka.

Jag kände att jag behövde hitta på något för att inte gräva ner mig ännu djupare, så jag gick ut och hjälpte pappa att lägga gatusten runt vårt hus. Det var ganska jobbigt med tanke på att efter gårdagens träning var mina armmuskler så slutkörda att jag darrade i handen när jag skulle dricka. Efter stenläggandet så har jag bara slappat. Kollade på Burn After Reading, blev faktiskt riktigt besviken på den filmen. Ingen höjdare precis.

Just nu känns det mycket bättre och det känns som om jag inte behöver vara uppe hela natten idag och lyssna på musik för att kunna somna. Jag tänker avsluta detta inlägg med en vers av låten Straight From My Eyez som jag skrev kl fem på morgonen.

I've seen a lot of things and it anit getting better
So I decided to write you this letter
So I can tell you what these eyes have seen
I've seen a pregnant girl and she was only fourteen
I've seen little kids playin’ gangsta, cuttin' school
I've seen them kill each others cuz they aint in the same crew
I've seen them shooting down 2pac, biggie and proof
I've seen people drinking so they don’t need to face the truth
I’ve seen the terror attack in 9/11
I’ve seen them kill them kids so they can go to heaven
But fuck heaven, now they think I’m hellbound
But hell can’t be worse than this, cuz I’m in hell now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0