Bellman cover...

På svenska C har vi gjort parafraser på Bellman sånger och idag fick vi sjunga upp våra versioner. En grupp i klassen fick göra om den eftersom deras var för rå! Gruppen ville absolut inte sjunga ut den heller. Efter en massa tjat fick jag tag texten och här har ni den! ...Den är faktiskt jävligt rå!

Kärringen hon ligger ner
öppen som en blomma
Gubbarna blir fler och fler
snart är alla tomma
Pulsen slår och lemmar sträcks
Tjo och hopp där mödom spräcks
Minderårig nu betäcks
Uti i Skälderviken

Nej nu djävlar är det nog
mättad uti tusen
Gubbarna dom går på krog
Hon får tvätta blusen
Oj vad roligt vi har haft
Hon blev spetsad på ett skaft
Det är mums med flädersaft
alla har nu lusen.

Haha! Jag förstår varför läraren blev lite sur och jag förstår varför de inte ville sjunga den inför klassen men den måste få lite beröm för att den är så fruktansvärt sjuk! nu blir det inte mer bloggande för mig idag, jag ska plugga till ett svenskaprov som vi har imorgon. Örk...

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Asså det där vara bara FÖR bra! haha

2009-04-20 @ 16:42:53
URL: http://kickassname.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så jävla rå var den la inte.

2009-04-20 @ 16:54:08
Postat av: Alaves

hahaha de e väl rogers version? haha

2009-04-20 @ 17:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0