Blatte-fotboll!



Idag har det varit fotboll hela dagen! Först väcktes jag av min lillebror för att jag skulle följa med på hans match. Det var hans första match med p11 laget och han har inte ens fyllt 10, där ser vi att jag har lärt honom en hel del bra grejer. Även om dom spelade jätte bra så gick det inte speciellt bra. De förlora med 11-0 mot något lag från Helsingborg. Haha! Vilken öppning på serien! Man kan ju lugnt säga att det bara kan bli bättre. Efter matchen sa tränaren "Gå nu in och tacka för matchen?" då svarar min bror högt "Vad fan ska vi tacka för? 11 mål?" ganska högt så att de andra laget hörde. Där ser ni oxå att jag har lärt honom att inte snacka tyst...

Efter det fick han spela en match med sitt gamla lag, p10 där han gjorde 2 mål och matchen slutade 3 - 3.

Sen blev det fotboll för mig oxå. Det var blatte-fotboll på antilopenskolan. Anledningen till att det bara var blattar är att ingen av oss är hemma och letar efter ägg. Men Blatte- fotboll är alltid lika kul, lika dammigt, lika högljut och alltid samma jävla bråk! Eftersom planen har omvandlads till en sandlåda enda sen blattarna flyttade till klippan blir det jävligt dammigt när överviktiga kebabluktande blattar springer där. Sen är alla lika jävla dåliga förlorare, det slutar med att alla skyller på varandra och då börjar de skrika och kalla varandra för sjuka saker. Typ "Passa! Din jävla dumme idiot!" sen blir de förvånade och förbannade över att den dumme idioten inte passade. Ganska komiskt faktiskt. Det är rätt kul att höra kommentarer som "Men ut med dig din jävla särare! Du kan fan inte ens springa!" och se hur de imiterar varandra för att visa hur dålig den andre är. Men men... För mig blev det typ två mål och en jävla massa assist eftersom jag spelade defensiv mittfält eller back. Jag blev faktiskt förvånad över att jag spelade där, men vissa hade redan bestämt sig för att vara anfallare och vi vet ju att det inte går att diskutera med blattar. Den diskussionen hade sett ut så här:

- Jag kan spela anfall istället, du träffar ju aldrig mål.
- Bak med dig jäva särare. Jag skjuter bättre än dig!


Men men. Trots alla små konflikter så var det fruktansvärt kul att spela i värmen. Riktigt roligt! Ännu mer fotboll blir det ikväll när Barcelona vinner stort över Recreativo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0