Oboy vilket vackert väder!

Oboy vilken dag! Den inleddes med en halv svenska lektion där vi fick tillbaks våra prov (ett jävla bög-poäng från VG) och sen fick jag och Hanna sticka till skolkonferensen för att prata om vår skolpastor.

Som ni säkert redan vet så har vi en skolpastor på vår skola. Jag och Hanna har ifrågasatt hans uppgift här på skolan och undrade hur en kommunal skola kan framhäva en religion! Det var ju trots allt väldigt länge sedan kyrkan separerades från staten. När vi tog upp frågan på elevrådet för första gången kollade folk på oss som om vi var sjuka i huvudet. Vi kunde inte ta upp något som är så här känsligt, tyckte dom. Idag trodde jag att det skulle bli exakt samma reaktioner men oj vad fel jag hade.

De var ju skit glada att vi tog up det och de hade en positiv inställning till det. Jag som trodde att de skulle bortförklara våra argument men istället satt dom och höll med. "Ja, precis. Ni har ju rätt" och "Vi måste ändra på detta för det kan inte försätta så som det är nu i alla fall". Jag blev som sagt väldigt förvånad eftersom jag hade förberett mig för en riktig fight, det var ju ett "känsligt" ämne! Jag och Hanna trodde att de skulle tro att Muslimerna (jag) och Ateisterna (Hanna) hade slagits ihop för att stoppa kristendomen. Men den teorin är rätt körd eftersom jag är också ateist!

Men men...Pastorn kommer i alla fall inte ha samma funktion på skolan längre, han kanske till och med kommer att lämna skolan helt. Men det är ju så som vi sa, antingen ska vi ha alla religioner här eller inga alls! Victor tyckte att vi skulle ta hit alla religioner istället eftersom han ville se nakna buddhister springa runt i skolan. Men den killen har inte alla hönsen hemma om man säger så.

Konferensen kortfattad: Hanna och jag ägde!

Efter konferensen blev det flera hålor på rad och den tiden tillbringade vi killar i biblioteket och spelade Fifa 09. Det var riktigt jävla kul med många jämna matcher. Det blev mer fotboll senare på dagen. Först träning med lillebruschan och sen Champions Leauge. Träningen gick ju skit bra och min lillebror lyssnade till och med på mina instruktioner! Jag stod vid sidlinjen och pekade och skrek vilt. Jag berättade hur han skulle göra och var han skulle springa och helt plötsligt var han den målfarligaste personen på planen. Jag kan lägga till att han är 9 år gammal och spelar med p11. Success. Barca spelade sen 0 – 0 mot Chelsea. Jävla rövhål! Barca var mycket bättre och förtjänade att vinna!

Ja, visst var vädret fint idag…


Kommentarer
Postat av: Hanna a

De ska inte tillsätta ngn ny pastor efter honom eller. Sa rektorn till mig imorse <3

2009-04-29 @ 19:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0