"Sätta mig på ett tåg till Berlin"

Idag hade jag mitt sista matteprov och fyfaan va gott det känns att det är över! Det känns extra bra eftersom jag kunde alla tal förutom det sista, så jag lär nog få VG på det.

Det känns väldigt bra att man har det avklarat och för varje dag som kommer känner jag mer och mer att det närmar sig slutet. Man går runt nu för tiden och bara längtar tills allt detta är över. Jag menar, det här sista året har varit så sjukt jobbigt och krävande att det är ett under att inte vi har dött av stress. Det är inte konstigt att vi verkligen hatar plugget nu till max.

Hanna i min klass var gråtfärdig idag och smått förbannad på vårt "hor-skolsystem" som hon sa. Hon var så trött på skolan att hon knappt visste vad hon pratade om, det var faktiskt riktigt kul. Här har ni två sköna citat som hon sa:

"Palla skolan! Jag vill bara bort härifrån just nu. Typ sätta mig på ett tåg till Berlin och se vart man hamnar"
Jag svarade: "Ehh... Du hamnar nog i Berlin" (och gapskrattade)

Sen sa hon:  "Varför ska man gå i skolan? Kunde man bara träffa en snygg, rik italienare på Malta..."
Emil svarade med "Är det inte lättare att träffa en Maltes på Malta?" (även där skattade de flesta)

Det låter som om Hanna var hög eller nått när hon sa det men jag förstår henne till 100%! Plugget tar fan kål på en! Tusen deadlines att hålla, tusen projekt som måste göras samtidigt, tusen arbeten som ska skrivas och ännu fler böcker som ska läsas! Allt detta ska vi stressa igenom och sen ska vi också ha tid över till fritid! Yeah right! Visst, jag är kanske dålig på att planera men när hela klassen har problem med plugget då är det något som är fel. Den här stora pressen har gjort att det enda man tanker på nu för tiden är plugget... så det är inte konstigt att Hanna vill ta ett tåg till Berlin och se var hon hamnar eller att hon vill åka till Malta för att träffa en Italienare, för just nu känns det faktiskt mer meningsfullt än vad skolan gör. Allt annat låter mer rimligt än skolan just nu, även Hannas påståenden. Det är tur att det är snart över så att man kan säga hejdå till detta Hor-skolsystemet för gott!

Nu pallar jag inte mer! Jag ska gå upp för trappan och se vart jag hamnar… Jag hamnar nog framför TV:n för Barca spelar, men vem bryr sig. Det hade varit trevligare om jag hade träffat en snygg maltesisk tjej i Italien.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är sjukt rolig;)(utan att veta om det)

2009-04-22 @ 22:32:59
Postat av: Kajsa

Det händer faktiskt att vi skämtar om sådant. & Anledningen till att ni inte fattar är att ni inte har någon större kunskap inom dom ämnena;)

2009-04-23 @ 07:24:29
URL: http://astasusanne.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0