5 saker som bara jag har i min garderob (4)

Idag ska jag visa er min Poesibok från tredje klass. Jag hade helt glömt bort den och fyfan vad jag skrattade efter att jag hade läst några sidor.

Vår fröken gav oss varsin poesibok och sedan skulle alla skriva en dikt i allas böcker så att man hade det som minne. Man kunde själv komma på en dikt eller så kunde man ta en från ett tjockt häfte i. Ni kan ju själv räkna ut att de flesta kopierade en från häftet, även om det inte alltid blev så lyckat. Tydligaste exemplet är Jontes dikt. Han skulle ta dikten ”Mitt i boken vill jag pränta att du är en riktigt.. någonting.. jänta” men sen kom han på att jag inte är en jänta så det blev ”Mitt i boken vill jag pränta att du är en riktigt busig kompis”  Det blev fan inte ens ett nödrim! Jag kunde inte låta bli att skratta åt att han hade suddat en massa gånger under ordet kompis, men det kan fan inte vara lätt att rimma till pränta!   

Matilda får ändå priset för roligaste inlägget. Det är väl inget fel med dikten men hennes teckning får mig att skratta varje gång jag ser den.  HUR FAN SR JAG UT!?? Mina byxor är trasiga och hon har ju inte precis snålat med svarta streck på mina ben, streck som ska föreställa hår! Vid min hals ser man en svart fläck som ska föreställa svart brösthår. JAHA!? Sen har jag en sån Zorro sak över ögonen och basker!   Okey, jag var den enda invandraren i klassen men vafan, jag visste inte att Matilda hade så många fördomar om mig. Hon trodde väl att jag skulle bli en fattig, hårig konstnär och själv skulle hon bli en fin prinsessa i blå klänning. Haha! Sen kan man alltid undra vad hon menade med ”Du är så tokutok tokig min gulli gulli gulle” Jag tror att det var ett klent försök till att försöka rädda sig själv. Hon tryckte först ner mig med sin bild som fattig och hårig och sen kom hon på att hon kanske ska vara lite snäll. Ja, jag vet inte riktigt, men vem bryr sig? Den är i alla fall riktigt jävla brutalt rolig! Matilda, du glömde i alla fall inte att göra stecket till klyftan tydlig! HAHA! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0