En komplimang?

Det är sjukt vad folk har svårt att ge komplimanger. Jag skulle designa en CD-cover så jag slängde snabbt ihop ett ganska humoristiskt första utkast som jag sedan la upp på ett forum för att fråga om själva idén var bra. Det tog knappt en halvtimme innan folk satt och klagade på min kladd för att den var för ”amatör aktig”. De beskrev den med ord som: billig, skum, dålig, skrot, skräp, enkel, slav och massa annat skit. Jag var till och med idiotisk och dum eftersom jag inte hade lagt ner tid på min kladd. Det roliga var att ingen av alla de som sågade utkastet svarade på om idén var bra, de hakade upp sig på alla ”fel” jag hade gjort när jag hade slängt ihop bilden på ca 30 min.

Jag brydde mig inte så mycket om vad kritikerna sa men eftersom Problem och Lazy ville att jag skulle göra något annat förslag så plockade jag fram papper och penna och började göra det jag gör bäst, rita för hand. Jag skannade sedan in det på datan och gjorde bakgrunden så att det såg ut som ett gammalt papper. Lazy beskrev omslaget som ett mästerverk och av alla de 20 personerna som sågade första utkastet är det bara en av dem som har sagt att den nya blev underbar. Resten håller käften eftersom de inte har något att klaga på! Men varför är det så lätt för folk att kunna såga nått men när någon kommer med nått skitbra så håller de bara käften? Hur svårt kan det vara att bara ge en liten komplimang, det hade räckt med ”den var bättre än den förra” men nej, inte ens det får man. Men vem bryr sig egentligen? Jag vet ju var jag står och jag vet vilka skills jag har, dessutom är den där tystnaden ganska skön. De blev nog chockade och nu håller de käften samtidigt som de får äta upp sina ord. Nu är de inte lika överlägsna va? Ahh.. människan är fylld av dumheter och revange är fan nästan lika bra som sex, precis som Tupac sa.   



Toaletten blev sågad och sen stängde jag käften på dom med min krona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0