Får man säga blatte och N-ordet??

Jag såg nyss en video där en kille sjunger Dr. Dre's och Eminem's - Forgot about Dre. Det är bara det att killen som sjunger är vit så det blir extra svårt för honom att rappa Dre's vers, speciellt när det där N-ordet kommer. Han har nog ett stort dilemma om han ska säga det eller inte. Om han säger det så citerar han bara ju vad Dre sjunger men samtidigt kränker han alla svarta eftersom han själv är vit.

Det är så jävla löjligt! Det spelar väl ingen roll från vem ordet kommer, det är ju fortfarande samma ord med samma betydelse. Men så tänker inte alla.. en vit kan inte säga neger och en svensk kan inte säga blatte för det är ju kränkande. Men om blattar och svarta går runt och säger det till varandra så kan vita och svennar väl också göra det? Det tycker jag i alla fall! Jag tar inte åt mig om en svensk hälsar på mig med ”Tjena blatte!” jag svarar bara med ”Haha, Tjena din neger!” – För enligt mig så är alla lika och vi måste sluta fokusera på enstaka ord och kunna ta ord som niggha och blatte som skämt. Och varför ska jag bli förbannad om någon svensk säger blatte till mig när de andra blattarna säger det jämt?

Enligt mig får ni absolut säga blatte om det sjungs i någon låt.. förmodligen en Ken Ring låt då men skit samma! Jag vågar inte ge er tillåtelse att säga N-ordet eftersom min hudfärg är för ljus för det men jag säger det i alla fall när det finns med i någon låt. Jag brukar rappa med i låtarna som jag lyssnar och det kan hända att jag säger N-ordet ganska högt. Men hellre det än att hålla käften mitt i låten..  Det ska ju vara:

"Y'all know me, still the same O.G., but I been low key

Hated on by most these NIGGAZ  with no cheese, no deals and no G's"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0