Knock Knock! - Vem där?

Jag har haft en ganska seg dag idag.. försov mig en timme på morgonen och sen har jag inte varit speciell aktiv resten av dagen. Vi satt i skolan och "jobbade" med det sista i projektet... det var lagom seriöst. Vid något tillfälle ville Emma starta en lek där man skulle säga så långa meningar som möjligt och sen diskuterades det om allt hände av någon anledning eller om det var ren slump. Efter ett tag kom karma upp som ett samtalsämne, detta ledde till ett skönt citat av Bethza "Ja, jag tror på Karma!... (efter ett litet tag) vänta, vad är Karma?"

Ni märker att vi arbetade väldigt seriöst idag, nä, inte direkt. Idag var en sådan dag där alla höns var ute och handlade julklappar för inte en jävel hade sina höns hemma. Förutom jag! Mina höns är muslimer så de firar inte jul. Jag vet inte riktigt hur de kan vara muslimer för själv är jag ateist.. eller nått i den stilen. Men egentligen tror jag inte det spelar någon jävla roll vad du har för religion för att du ska gilla julen. Alla förtrollas av den här mysiga julstämningen. Barn tänker på julklappar, vuxna vill ha någon att julmysa med, pensionärerna längtar efter att äntligen träffa släkten och snacka av sig och jag... jag gick igenom Gustav Adolfs torg bland all julbelysning och bland alla julerbjudanden och tänkte bara på hur jävla skönt det ska bli med lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0