Home sweet home...typ.

Jag är hemma i Klippan nu och fyfan vad den här hålan suger röv egentligen. Det är dött som fan, det har snöat en massa, det är skit kallt och folk här hemma har massa saker på lager som jag ska fixa... de har ju samlat på sig några uppgifter sen jag flyttade ut.

När jag gick av tåget och såg hur mycket det hade snöat tänkte jag direkt "undra vem som har skottat idag för det var alltid jag som fick det skit jobbet". Jag gick sakta hem i kylan med packning som en åsna och jag hade fan ont i axlarna av vikten på väskorna. När jag äntligen stod utanför huset såg jag att pappa nyss hade gått ut för att skotta. Där stod han, andfådd med en cigg i munnen och jag såg på honom att han tyckte att det var skit jobbigt. Jag hälsade, gick upp för trappan som var full av snö, gick in i hallen och la väskorna på golvet. Sen gick jag ut direkt och började skotta... Welcome home! Efter det har jag formaterat om datorn,  jag försökte även fixa en lampa som var sönder och sen har jag njutit av mammas mat!

Mitt bland allt fixande, trixande och ätande dog min mobil. Ja, min K800i har dött för gott. Jag saknar redan den jäveln. Vi har haft två fina år tillsammans. Så många fina foton den har tagit , så många bra låtar den har spelat och så många snygga brudars nummer den har haft.. (fast jag har ju dom fortfarande) Ja, vi har många fina minnen tillsammans, men nu är det dags att släppa taget och gå vidare. Jag trodde att det skulle bli svårt att hitta en bra ersättare men efter att ha kollat runt i typ 2 min på netonnet så hittade jag min nya skönhet. Nja, det är ingen skönhet egentligen, men den var ganska bra och jag hade inte råd med bättre. Den är i alla fall miljövänlig... dvs att den är gjord av återvunna material. Det kanske kan vara något att trösta sig med när man saknar sin gamla goding.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0