Lucia-cup!

Ah, jag gick upp klockan 7 idag eftersom jag skulle följa med min lillebror till hans fotbollsturnering. Jag skulle som vanligt stå vid sidlinjen och skrika, peka och dirigera men det hjälpte faktiskt inte så mycket den här gången. Hans lag hade fan ingen motivation, de bara joggade runt och tabbade sig hela tiden... min lillebror sprang där uppe och blev förbannad för att inte en jävel kunde ge honom en pass som han kunde springa vidare med... Han är en riktigt dålig förlorare, det ledde till några mer eller mindre taskiga kommentarer till både medspelare och motståndare. Men jag förstår honom... deras målvakt sprang ju ut på kanten och köpte korv och släppte in ett mål och två minuter senare gör han självmål. Ja, det är fan inte lätt.

Efter utslagningen gick jag och min bror hem. På väg hem gick vi till ICA och tippade, jag lät faktiskt min bror att fylla i en rad bara för att se vem av oss som har flest rätt. Jag förvånar mig inte om den jäveln vinner för han hade faktiskt ganska bra koll på lagen fast att han aldrig kollar på fotboll.


Nu blir det bara att slappa resten av dagen och sen blir det så klart Barca på tv... en hel helg fylld med fotboll, det gillar vi.



Där har ni en bild från idag. Min lillebror funderar på om han ska tunnla sin motståndare eller om han ska ge honom en käftsmäll... det blev en tunnel. Han är ju lite wanna-be mig, teknisk, snabb och sen har han så klart köpt vita fotbollsskor.

Olé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0