En blatte på hal is! (uppdaterad)

Jag älskar fredagar! Det är alltid något kul som händer på fredagar och om det är inget kul som händer så kan man vara glad för att det är helg! I alla fall, idag har det hänt rätt många roliga saker även om dagen började helt åt helvete med ett matteprov som jag inte alls kunde. Men jag får typ G på skiten i vilket fall som helst.

Efter matten hände inte så mycket förutom att Maria vår mentor/psykologi lärare hade fixat ihop en avslappning till oss. Vi var sex elever som la på var sin bänkrad i klassrummet. Där la man på rygg som ett lik och lyssnade på en jobbig tjejröst som kom från cd-spelaren med samma jobbiga fras om och om igen "Andas in, andas ut...känn dig lugn och okontrollerad" eller nått i den stilen. Jag la för det mesta och funderade på massa annat. En av grejerna va att jag skulle sno den här skivan från Maria och bytta ut den mot en annan. En exakt likadan förutom att på min version har jag lagt tll ett fett skrik mitt i hela avslappningsövningen som är ca 20 min lång. Det hade varit fett skojj! Speciellt när man hade sett alla halvsovande idioter hoppa upp. Om man hade haft tur så hade någon trillat av bänken eller nått. Men jag får se om jag lyckas verkställa min plan, om jag gör det då ska jag garanterat filma det!

Vid klockan ett åkte vi som har Idrott B till Sjöalts isbana, där Fredde skulle hålla sin Bandy lektion. Det var fett skojj! Jag var fan typ sämst på isen! Jag kan inte åka skridskor, eller nja...lite då! Men sist jag åkte var typ i sexan så det var ett jävla bra tag sen. Att bara åka fram och tillbaka är ingen big deal men när man blandar in en boll, en klubba, ett mål och ett motståndarlag så blir det genast mycket svårare! Jag som knappast var stabil när jag åkte själv bestämde mig för att stå i mål så att de andra inte körde ihjäl mig när vi skulle spela match! Jag gjorde inte direkt någon succé i målet heller med statistiken: 6 skott på mål och 4 insläppta. Ni kan själv räkna ut hur många jag räddade. Men vafan!? Ni kan inte direkt påstå att ni hade förväntat er att jag skulle vara bra på det här! En blatte på is, förhelvete! Alla vet att det inte funkar! Jag har lagt märke till att jag suger på alla sporter där vatten är inblandat. Vatten i alla dess former, så även is räknas. Simning och hal is är inget för mig. Ni kanske tycker att jag trycker ner mig själv nu men ni skulle ha förstått om ni hade sett mig idag. Jag trillade minst 20 gånger. Några härliga citat säger en hel del:

"Haha! Kurre, det ser ut som om du ska trilla när som helst" - Erika
"Du är ju en sån riktig Kamikaze! Har inte du jävligt ont i kroppen nu?" - Alex
"En vecka till på isen så kanske du kan åka bra!" - Ullrik
"Jag gillar din stil Kurre. Sån gullig, vinglig som ett litet barn" - Erika

Haha! Även om jag inte va duktig på hockey så måste jag säga att jag hade fett kul idag! På ett sätt var det kul att vara en av dom sämsta! Trillade någon så skrattade man åt dom! Trillade man själv så skrattade man åt sig själv så i vilka fall som helst så var det riktigt kul! Jag måste också tilllägga att Idrott B gruppen är världens bästa idrotts grupp! Fett roliga hela högen. innan jag avslutar det här inlägget ska jag inte glömma att tacka Fredde för den skit roliga Bandy lektionen!

Här har ni bilder:


Haha! Jag och Fritz snackar lite om mina skills på isen.


Här har ni ett klipp på när vi körde stafett! Kolla på hela, eftersom jag kör nästsist i det gröna laget. Ni måste se mina skitgrymma skills!


Ja som ni såg så var jag den ända som trillade! Men jag var oxå den ända som blev puttad i ryggen, tänk på det innan ni skrattar ihjäl! Haha!

Kommentarer
Postat av: erika

det var så himla skoj! Bilderna och filmerna kommer.

2009-01-31 @ 10:36:34
Postat av: Fritz

Det var verkligen en höjdarlektion! Blir inte sämre av att du ser ut som Bambi på is!

2009-01-31 @ 19:02:22
Postat av: Insaniac

Lmfao, man jag är inte heller bra på att åka skridskor, och jag är ju ändå Svenne:-D



Men shi man. Att blattar inte funkar på is är rätt logiskt. Det är därför ni kommer på sommaren:-D

2009-02-01 @ 05:37:12
Postat av: Kajsa

Oh my kurre, du är kass. Totalt värdelös. Jag åker bättre än dig:p

2009-02-01 @ 14:25:31
URL: http://kajsasusanne.devote.se
Postat av: Insaniac

Yo Kush! Vi är inne på det andra draftet på en Svensk Gangster-film drama som är jävligt fet. Ezkey, du vet han tyska rapparen, han har gjort en låt om mig:-P. Behöver dock en tysk för att översätta låten.



Och till sist: SE OCH SKRATTA (och posta denna i ett nytt blogginlägg):



http://www.youtube.com/watch?v=5252Kx37vXU&feature=related

2009-02-01 @ 22:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0