"Jag förstår inte..."

Efter att jag hade ritat färdigt tatueringen stack jag med Fredde och Frank a.k.a Dörrvakten till matsalen för att käka, för en gångs skull så var maten helt okey, till och med god. I matsalen satte vi oss tillsammans med Ullrik, vår idrottslärare som håller i bollsportskuresn som Fredde går på. Eftersom jag gick den kursen förra året tillsammans med ett par odisciplinerade jävlar så började Ullrik som vanligt klaga på att vi är den värsta gruppen som han har haft. Det kanske är sant eftersom hälften sket i att komma till lektionerna, och då fick vi andra alltid höra samma fras i början av varje lektion. Den lät så här: "Jag förstår inte varför man väljer en bollspelskurs om man vill komma på lektionerna" Han sa det varje gång på sin lite udda dialekt.

I alla fall, anledningen till att jag tog upp det här är att idag började han klaga på den nya gruppens närvaro när vi satt med honom i Matsalen. Då sitter Fredde bredvid mig och säger "säg det" jag spelade dum och frågade "vad?" Då säger Fredde "Komigen, du vet vad jag vill att du ska säga!" Jag kände att jag inte hade något större val. Så jag började med att säga det här:

"Eftersom närvaron var så jävla dålig när vi hade bollsport så blev det en slags tradition att du sa:
Jag förstår inte varför man väljer en bollsportskurs om man inte vill komma på lektionerna (samtidigt som jag imiterade honom)
Ullrik svarade med ett stort skratt och sedan sa han: "Det var ju nästan likt"

Det var riktigt roligt, eftersom jag har aldrig förr imiterat en lärare inför dom. Det är kul att det finns lärare med humor. När jag frågade om jag fick vara med på dagens lektion svarade han med "Ja, det går bra. Men då ska du inleda lektionen med att klaga på närvaron". Haha! Så jävla klockrent!

Kommentarer
Postat av: Insaniac

Haha fan va chill sagt av läraren hahaha. Du är grym på att imitera. Om du nånsin läser upp en uppsats inför klassen och de snackar så ska du mordhota dem med Tony Montana-rösten haha.

2009-01-25 @ 01:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0