Netto is the shit!



Netto är en väldigt underlig affär som är fylld med massa överraskningar. Idag stack jag dit och handla ägg till syrran eftersom hon ville baka. Ja, jag blev hotad med att om jag inte gick och köpte ägg till henne så fick jag inte äta hennes bullar!

När jag letade efter äggen fick jag syn på akrylfärger och jag tänkte ”Wow, dom kosta ju inte så mycket. Jag kanske ska köpa lite färger och måla lite, nu när jag ändå bara sitter hemma och är arbetslös” men sen märkte jag att de hade bara två färger. Gult och blått! Vad fan hände med alla andra? Det är ju som att gå till en bokhandel och fråga efter uppslagsböcker och då säger expediten ”Ja, vi har en från C-D och sen har vi en från O-P” Det är ju inte normalt! Man måste ha alla för att det ska vara rimligt!

Men jag tror jag vet varför de har bara de två färgerna. I Sverige har man en hel skruvad syn på den svenska flaggan. Om någon hissar upp flaggan på en vanlig dag blir den personen anklagad för att vara rasist eller något liknande. Jag tror att lärarna har köpt in mindre av gult och blått bara för att eleverna inte ska måla svenska flaggor på bildlektionerna. Det kan ju vara kränkande mot Ahmed i klassen, han har inte ens något land ju! Det här har lett till att det har blivit ett överskott av de färgerna och nu säljs det överskottet på Netto eftersom de kunde köpa in det billigt.

Jupp. Det är ett jävla konstigt samhälle vi lever i! Ett samhälle där alla färger inte finns, ett samhälle där man inte får älska sitt land och ett samhälle där folk tvingas att gå och köpa ägg för bullar som inte ens var goda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0