"Allah akbar"

Holy shit, what a bussy day! Ja, idag har det i stort sett varit i full rulle hela dagen. Jag vaknade kl 9 efter bara sju timmars sömn och åkte in till Malmö för att kolla på när min tränare graderade sig. En halvtimme innan graderingen märkte vi att han hade glömt sina foto hemma (man ska ha tre stycken id-foto för att få ett svartbältespass) och utan foto fick han inte gradera sig. Han fick panik och bad mig hoppa in i bilen som kartläsare för vi skulle köra till Triangeln.Där fanns någon fotoautomat och det blev värsta Gone in 60 seconds åkturen dit. Bilar tutade, fotgängare sprang över vägen för att undvika att bli påkörda och jag satt och flabbade hela vägen.  Vi hittade ganska snabbt till Triangeln och vi sprang in direkt för att leta rätt på fotoautomaten. Efter ett tag märkte jag att hela shoppingcentret stod och kollade på oss. Först fattade jag inte varför men när jag kollade bakom mig såg jag min tränare springa bakom mig i Karate dräkt. Det måste ha sett ut som om han jagade mig för att sedan slå skiten ur mig, rätt komiskt faktiskt. Vi hittade automaten och vi fixade bilderna, han klarade även graderingen så vi får väl säga grattis till honom!

Efter graderingen körde vi hem. Jag var riktigt jävla trött och höll på att somna i bilen. Jag ville egentligen vila men direkt när jag kom hem fick jag cykla till Johnnys grillfest och inta grillmaster positionen. Tyvärr råkade jag bränna en del men det var bara för att Johnny hade placerat köttet fel på grillen! Annars fick käket väldigt bra betyg och after the grill blev det alot of eating plus Corona. När folket där skulle ta en snaps kom de inte på en bra snapsvisa så jag tog initiativet och sa ”Allah akbar” sen drack alla. Rätt ironiskt med tanke på att ”Allah akbar” betyder Gud är stor vilket är ett muslimskt uttryck och enligt Islam är det förbjuder att dricka men men … who cares? Det blev i alla fall snapsvisan för resten av kvällen! Jag är en riktig jävla trendsättare. Efter det fick jag bjuda på en Bosse Pant imitation som ledde till att Amelie nästan pissade ner sig av skratt och sen cyklade jag hem för att kolla på Barca! Vem fan pallar dra till Helsingborg festivalen? – inte jag i alla fall!

Güd night!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0