Vilse i Malmö

Idag väcktes jag av ett telefon samtal från min tränare. Han undrade om jag ville hänga med till träningslägret och träna två pass idag. Jag hade inget bättre för mig så jag tackade ja till träningspassen och efter ett tag kom han och hämtade mig. Vi körde till Malmö och på väg dit började vi prata om folk som har kört vilse i Malmö. Självklart hade jag en story om en person som hade gått vilse i Malmö och den personen råkad vara jag. Här har ni storyn.

Jag åkte till Malmö för att hälsa på min syster. Jag hade aldrig förr varit i hennes lägenhet och jag hade inte heller varit mycket i Malmö. Nästa dag vaknade vi tidigt på morgonen eftersom hon skulle åka till sitt jobb och jag skulle följa med för att checka läget på hennes jobb. Vi tog bussen dit och åkte in på en duo biljett. På advokatbyrån satt jag och spelade flash-spel på hennes arbetsdator och den skiten hade inte ens flashplayer installerat. Efter ett tag blev det tråkigt och jag bestämde mig för att åka tillbaks till stan för att kolla runt i affärer. Syrran frågade om jag hade pengar till bussen och jag svarade med att jag hade en femhundring. Hon tyckte att det inte var lönt att jag växlade den så hon gav mig 15 kr av sin myntsamling. Hon förklarade ännu en gång var jag skulle på och av osv. och att jag kunde gå runt på Gustav Adolfs torg i några timmar innan hon slutade jobbet. Jag fick även nycklarna till hennes lägenhet så att jag kunde gå dit och chilla och vänta på henne tills hon kom hem.

Jag gick ner till busskuret och väntade på rätt buss, hoppade på, betalde med mynten som jag hade fått av syrran och sedan satte jag mig längst bak i bussen med mp3 hörlurarna i öronen. Jag var ganska trött eftersom jag hade fått vakna klockan sex. Jag somnade till ett kort ögonblick och när jag vaknade hörde jag att bussen stannade på något ”blbalblab torg” Jag misstänkte direkt att det måste ha varit Gustav Adolfs Torg och jag gick nyvaken ut från bussen. När jag hoppade av ställde jag mig framför busskuret och fixade till hörlurarna som hade trasslat ihop sig som vanligt. När jag hade fixat dem kollade jag upp och märkte att det inte alls var Gustav Adolfs torg som jag hade hoppat av på. Jag tänkte först att jag kunde sitta och vänta på nästa buss som kom om 20 minuter men eftersom jag var tvungen att växla min femhundring så tänkte jag att jag lika bra kunde gå den sista biten – det kunde väl inte vara så långt till Gustavs?

Jag kollade på busslinjekartan vid busskuret och försökte memorera vägarna som ledde till G- A torg. Det gick ganska bra tills det började bli riktigt varmt och jag började bli trött. Jag gick på rätt vägar men åt fel håll så när jag väl kom till en korsning märkte jag att den korsade vägen inte hette som den skulle. Jag fick vända många gånger och jag gick runt från busskur till busskur för att fräscha upp minnet om hur kartan såg ut. Jag var riktigt jävla förbannad och folk måste ha trott att jag var en jävla idiot som gick fram och tillbaka hela tiden. Efter några timmar hittade jag äntligen till Gustav Adolfs torg och jag gick raka vägen in till Burger King där jag vilade upp mig lite och krängde en stor burgare.

Efter det gick jag till min systers lägenhet och satte mig på soffan. Jag var trött som fan, förbannad på mig själv och jag hade fått svettlökar och extrem fotsvett som kunde döda av värmen. Allt var fuckt up.  Jag la mig på soffan och kollade på Tv och plötsligt hörde jag att min syster kom hem från sitt jobb. Hon hälsade och sen undrade hon om jag hade hittat rätt i Malmö.  Jag svarade utan att ljuga med ”Ja, jag hoppade av på torget och sen har jag bara gått runt och kollat.”  Jag var nog för trött för att dra hela storyn och jag ville inte säga att jag har gått runt vilse i Malmö ända sen jag lämnade hennes jobb. Hon vet fortfarande inte om det. Tur det, annars hade hon nog skrattat ihjäl sig och jag hade blivit idiotförklarad resten av mitt liv. Jag kunde ju trots allt växlat min femhundring.

Ps. Vem är den anonyme som vill springa en runda med mig?? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0