Var är min cykelnyckel

Tyvärr hinner jag inte skriva så mycket här nu för tiden. Jag håller på för fullt med körkortet och om allt går som planerat så har jag det ungefär om en månad. Så bloggen blir lite lidande av det, plus att jag gör fan inget roligt på dagarna som jag kan skriva om. 

Idag cyklade jag till körskolan eftersom jag skulle ha en körlektion. Jag parkerade cykeln framför skolan och låste den, stoppade in nyckeln i fickan på mina mjukisbyxor och sedan väntade jag på att körläraren skulle komma. Jag satt där och funderade och drömde mig bort från den här tråkiga tillvaron. Jag tror att jag var utomlands. I vilket fall som helst glömde jag bort allt som fanns runt omkring mig. Det var skönt.

Körläraren kom och lektionen gick väl bra. Fast jag tror att jag fortsatte med att dagdrömma medan jag körde, vilket inte alls är en bra kombination.

När vi till slut kom tillbaks till klippan gick jag utmattad fram till cykeln för att låsa upp den och cykla hem snabbt som fan för att sedan slänga sig på soffan och ladda om batterierna. Men var fan la jag nyckeln? Jag kollade i varenda ficka som jag hade på mina kläder, två gånger till och med, men jag kunde inte hitta den. Jag kollade på cykellåsset eftersom det har hänt många gånger att jag har glömt nyckeln i låset men den var inte där heller. Jag letade i bilen som om jag vore en tullpolis som letade efter narkotika men där fanns ingen nyckel, ingen narkotika för den delen heller.

Jag fick fan till slut bära hem cykeln genom hela byn. Jag som redan var utmattad efter körlektionen. Jag fick fan kramp i händerna och för att göra saken ännu värre så var jag klädd i svarta mjukisbrallor, svart t-shirt och svart skinnjacka. Jag har även inte orkat raka mig på typ en vecka så jag såg verkligen ut som en jävla tattare. Folk stirrade på mig som om jag hade rånat en bank och jag visste fan inte hur jag skulle svara på dessa blickar. Jag ville bara dra till högt med ”Jag har tappat bort nyckeln! Jag har inte snott den!” men vem fan hade trott mig? De hade bara tänkt ”Kom inte blatt-jäveln på en bättre ursäkt” Sorligt men sant.

Hemma fick jag kapa låset med hjälp av pappas vinkelslip. Sedan fick jag köpa ett nytt och montera det. Jag har fortfarande ingen aning om var jag har lagt nyckeln. Vem vet? Jag kanske glömde den när jag var utomlands.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0