En bok?

Fy fan vad varmt det var idag, typ 28 grader eller nått. Helt sjukt varmt i alla fall. Jag gick in på ICA för att köpa en glass och jag fick nästan damp på kassören som våldtog ordet "tack" och överanvände det till max. Så här lät konversationen:

Jag: Hej (Jag ger glassen till henne)
Kassören: Hej, tack! (Hon drar glassen så att det piper till)
Kassören: 19.00 Kr tack!
(Jag ger henne en 20:a)
Kassören: Tack!
Kassören: 1 kr tillbaks tack!
(Jag tog den)
Kassören: Kvitto tack?
Jag: Nää...
Kassören: Okej, tack!

Jag var seriöst väldigt nära på att skrika "Håll käften tack!". Jag klarar fan inte av sånt fjäsk och det är sjukt jobbigt när man hör att de bara gör till den extra vänliga rösten. Det är bara så överdrivet. Skärp er kassörer och våga vara er själva!

Sorry suckers... Jag hinner inte skriva mer, jag skriver en bok istället. :O

Kommentarer
Postat av: Anna

Skriver en bok?!

2009-07-01 @ 22:21:22
URL: http://kickassname.blogg.se/
Postat av: Jonte

HAHAHAHAH hon kassörskan jag vet precis vem du menar! Hon har jobbig röst till max!

2009-07-02 @ 00:03:30
Postat av: erika

PÖH! jag sitter i kassan och sprider glädje som fan varje dag, och jag hatar sånna surisar till kunder som inte ens orkar hälsa. Be happy for faaan :D

(fast man behöver ju inte tacka för allt xD)

2009-07-02 @ 16:01:53
Postat av: Anna

När du är klar villjag ha en signerad kopia ;D haha

2009-07-08 @ 12:44:02
URL: http://kickassname.blogg.se/
Postat av: pogie

sverige är typ det enda landet som säger "tack" när man ger och får pengar i kassan osv osv. ganska lamt att man ska tacka för att man får sin växel tillbaka, vilket är en självklarhet :P

2009-07-09 @ 01:04:53
Postat av: erika

man tackar som fan i tyskland faktiskt ;D

2009-07-09 @ 18:56:55
Postat av: Anonym

Eeee nä, i tyskland säger dem Danke inte tack..

2009-07-23 @ 22:37:26
Postat av: Anonym

hon borde bett dig suga kuk, kanske du hade uppskattat det mer? :P

2009-08-05 @ 18:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0