Nu är det slut på veckan!

Jag har redan berättat för er att jag är riktigt jävla rastlös nu för tiden. Jag går runt här hemma som en rastlös parasit med dåligt samvete och jag spenderar den mesta tiden ute på en solstol eller framför TVn. TV tittandet gör en bara deprimerad, det finns ju fan inte ett skit att kolla på. Oprah, och en massa pratshower bara. Jag sitter och kollar på LA Ink och liknande program istället. Jag vet att det låter nördigt men Discovery Channel är faktiskt en av favoriterna, där finns alltid nått intressant att kolla på. Igår lärde jag mig hur Ketchup tillverkas. Det var ju inte alls afrikaner som stampade på tomater så jag blev besviken.

Det störigaste med TV är i alla fall reklamerna. De ger fan mig huvudvärk direkt och de flesta är seriöst riktigt jävla värdelösa. Den där dåliga Media Mark (eller något liknande) reklamen är fucking sämst. Den inleds av en torr kille som pratar om en tysk jävla reklam och sen när reklamen väl börjar så låter det inte ens som tyska. Till och med min imitation av min tysk-svenska projektledare är bättre!   Sen är den chips reklamen också helt jävla värdelös, den när dom sjunger ”Nu är det slut på veckan och det är dags för fredagsmys” – När fan började veckorna ta slut på fredagar? Visst, dom kanske menar arbetsveckorna eller skolveckorna men då får de fan sjunga det! Mina veckor slutar iallafall på en söndag, och så ska det vara! Den reklam som tar hem priset är ändå den 118 118 reklamen när det jävla fettot sjunger ”Smsa eller ring, anything” Jag får damp varje gång jag ser reklamen och byter hastigt kanal för att undvika eventuella utbrott.

Det är i alla fall tur att man har kunnat kolla på U21 EM och Confederations Cup. Fotboll det gillar vi, eller jag i alla fall. Det har varit kul att se det svenska U21 landslaget att spela. De har verkligen inte spelat ”Svensk” fotboll om man säger så. Dvs att de har spelat fruktansvärt bra. Synd bara att de inte vann hela skiten för jag tycker faktiskt att dom var bäst i hela turneringen! Jag skulle vilja se A-landslaget möta U21-laget och jag hade inte blivit förvånad om U21-laget hade spöat veteranerna ordentligt.

Fler inlägg kommer snart men jag har idétorka så lägg en kommentar om vad jag ska skriva så får vi se vad det blir utav det. C yaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0