Det är över nu...

Studenten är över nu och jag har först idag känt mig tillräckligt pigg för att orka dra mig i kragen och skriva något.

Studentdagen var helt underbar. Sista dagen med klassen i skolan och alla var jätte glada och trevliga. Alla konflikter hade blivit förlåtna och allt dåligt var glömt. Jag sa aldrig något elakt skämt om Krille och jag sa till Lina att hon var bäst istället för det vanliga dvs. motsatsen.

Efter att vi hade fått ut betygen och efter att vi hade skrivit på varandras mössor fick vi gå till matsalen där vi skulle äta tillsammans för sista gången. Jag hade lovat att hålla tal och så här blev det:

”Hmm… då ska jag hålla ett tal, och hur inleder man ett bra tal? Jo, I HAVE A DREAM! Nej jag skoja.

Studenten är en stor dag för oss alla och det är faktiskt något som vi alla har drömt om. Jag har i alla fall längtat efter att ta studenten och slippa alla litteratur analyser och alla andra läxor.

(jag tappade bort mig eftersom några i andra raden inte kunde hålla käften)

Som sagt så är studenten en stor dag för oss och just nu är det många olika frågor som cirkulerar runt i våra huvuden. Vad ska jag plugga vidare till? Kommer jag in på utbildningen? Vad ska jag jobba med? Vad ska jag säga på jobbintervjun - Men det är inget att vara orolig för, för ni kanske aldrig får gå på några jobb intervjuer... Jag måste i alla fall byta namn för att få en.

Det känns bra att se att folk är samlade här tillsammans från olika åldrar och klasser för denna avslutning… (folk tror att jag är ute och cyklar eftersom alla ÄR ju lika gamla..yeah right) Menaida, du är väl 91:a? 17? Ja, hon är 14 år gammal och ska ta studenten! Det är starkt jobbat! Sedan har vi Erik där borta. Hur e det nu Erik? Tredje gången gillt va?

I alla fall! Jag ska inte prata på mer utan jag tycker att vi höjer våra glas och skålar för dessa underbara tre åren vi har haft tillsammans! SKÅL!”

Blev talet så som jag hade tänkt mig? Nej inte riktigt, men det blev riktigt bra ändå! Det var kul att se att folk kom fram till mig och sa att de gillade mitt tal! Någon undrade till och med om jag skulle bli komiker eftersom jag passade som det. Fast det bästa var ändå att stå där framme och se alla elever och lärare flabba åt mina skämt. Det kändes lyckat!

Vi sprang ut strax efter 14.00 och då sprang vi ut i ett jävla ösregn! Det regnade som in i helvete. Jag kunde fan inte hitta mina föräldrar eftersom jag inte kunde se skyltarna med våra namn pga. alla paraplyer. Jag hittade till slut min skyllt och när man redan var tillräckligt blöt så sket man i att det regnade. Efter två varv runt byn i regn stack jag hem till min studentfest.

När kvällen närmade sig bar det av till Cantina i Helsingborg. Jävlar vilken underbar utgång! Jag hade sjukt kul. Perfekt sällskap och allt! Ja, jag hade riktigt jävla roligt. Det går inte att beskriva hur jävla underbar den här sista veckan har varit, eller rättare sagt de här tre sista åren. De är lätt de tre bästa åren i mitt liv än så länge och naturligtvis avslutades de på bästa möjliga sätt. Studenten är något som jag aldrig kommer att glömma bort och just nu känner man en viss glädje inom sig för att man har fått uppleva en sådan underbar upplevelse. Det tar väl några dagar eller veckor tills den här glädjen utvecklas till en stor, fet jävla saknad. För ni vet att jag kommer att sakna er jävligt mycket! Vem ska jag nu skämta med? Åt vem ska jag lägga taskiga kommentarer? Ja, det blir ett stort jävla tomrum nu när det som var självklart inte finns längre. Ikväll går jag och lägger mig och jag blir inte förvånad om jag vaknar upp klockan 7 imorgon av ren vana. Det är ju det man har gjort i 12 år och helt plötsligt är det över. Vad ska jag nu ta mig till? Men men. Jag får väl sysselsätta mig med något annat. Med tanke på detta långa inlägg borde jag kanske börja skriva en bok, men vem fan hade läst den?

Ps. I love you, SPB-06! Jag kommer att sakna er big time!


Kommentarer
Postat av: Anonym

KOMMER SAKNA DIG MED:(

2009-06-14 @ 23:44:18
Postat av: krille

kommer sakna dig sjukt mycket din håriga turk :/

2009-06-15 @ 00:00:45
Postat av: Jonte

ja bölar

2009-06-15 @ 01:24:28
Postat av: Emelie

hade du skrivit en bok så hade jag läst den, du är rätt så underhållande :)



Nej, det är sjukt vad tiden gått snabbt. Det tar ett tag att inse att det är slut nu :/

2009-06-15 @ 09:46:02
Postat av: johanna

fyfan, tårar i ögonen till max!

tomt utan dig...

2009-06-15 @ 16:05:38
Postat av: Jolle

Fan Kurre...reunion ngn gång i sommar?:P

2009-06-19 @ 11:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0