Earth Hour 2009



Den 28 mars kl 20.30 till 21.30 är det Earth Hour 2009 som gäller! Det går ut på att man ska släcka ner allt och förbruka så lite energi som möjligt under en timme. Det verkar som om det är väldigt många som faktiskt tänker spara lite energi genom att släcka ner en timme. Tyvärr är jag inte en av dom. Min anledning är att jag tycker att det är helt meningslöst! Till vilken nytta gör man det?? För att spara energi?? Om man vill spara energi så får man dra ner på energin överhuvudtaget och inte bara en timme. Annars hjälper det ju inte!  Vi kan göra en jämförelse.

Jorden är som en tjock, överviktig kvinna! Jorden är en kvinna som älskar att äta allt som är onyttigt! Om nu kvinnan bestämmer sig för att gå på diet och sluta konsumera så mycket chips, kakor, godis och massa annat skit så får hon göra det varje dag. Hon kan inte säga "Nu har jag inte ätit något onyttigt på en hel timme!" och sedan trycka i sig en fet gräddbulle!  För då förblir hon fet! Precis som det kommer att vara efter vår "nyttiga timme" idag. Jorden kommer inte att må ett skit bättre för att vi tar paus från att förstöra den i en timme. För att se resultat måste vi gå på viktväktarna eller något, vi måste göra något varje dag! Annars kommer både kvinnan och Jorden att dö av "fetma"!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

MEN KURRE! Du lovade att den bilden endast skulle vara för privat bruk:( Jag gillar inte riktigt att folk ser mig naken.

2009-03-28 @ 17:44:56
URL: http://astasusanne.devote.se
Postat av: Mitrushk

Du har fått allting om bakfoten, Kush. Själva grejen handlar om att man gör någonting gemensamt för att visa att man bryr sig om miljön. Man får genom det här arrangemanget stor mediebevakning som leder till att budskapet sprids - och som förhoppningsvis når världens ledare.

2009-03-28 @ 18:19:53
Postat av: Linnéa

Timmen då man släcker ner är en symbolisk handling för att uppmärksamma världens ledare och att visa att man bryr sig ;)

2009-03-28 @ 18:38:21
Postat av: Kurre

Kära läsare! Jag vet, och jag förstår syftet med det hela men jag måste bortse från sånt ibland för att driva med något. Jag menar, det är ju bloggens syfte. Att få folk att ta skämt, även om dom är idiotiska och felaktiga! :P

2009-03-28 @ 18:55:10
URL: http://takeajoke.blogg.se/
Postat av: Jontey

Haha mmm! Inatt ska man ställa fram klockan en timme! Glöm inte!!!

2009-03-28 @ 19:04:08
Postat av: Anonym

Fast det där argumentet håller inte riktigt.. Grejen är ju den att det faktiskt GÖR skillnad :)

Och anledningen till att det blir så effektivt är att länder över hela världen gör detta, det är inte bara en person (för då skulle det ju faktiskt inte bli någon speciellt stor skillnad).

2009-03-29 @ 15:37:09
Postat av: fija

Om du hade läst tidningarna, lyssnat på radio och varit allmänt uppmärksam hade du vetat att det inte gick ut på att spara el. Det var en manifestation, vi visar politikerna att de har vårat stöd, att vi är villiga att göra något för att rädda vår jord.

Det var vad Earth Hour handlade om, INTE att spara el!

2009-03-29 @ 16:13:13
URL: http://fijawodlin.blogg.se/
Postat av: Kurre

Ta det lungt Fija! Jag vet att syftet med Earth Hour inte var att spara el. Men vet du om att syftet med min blogg är att skämta om det mesta, även de mest känsliga ämnena?

2009-03-29 @ 18:09:50
URL: http://takeajoke.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Kunde du inte hittat en bild på en fet man istället ;)

Kul i att du tittade in på min blogg så jag fick inblick i din.

2009-03-29 @ 19:22:44
URL: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
Postat av: Elena

Fast jag håller inte riktigt med dig där. Det var bättre att släcka den där timmen än att inte släcka alls. För det är inte alla som tänker att man kan dra ner lite och spara på energi varje dag, utan när man gör en sådan här sak en gång så är det fler som lixom märker hur mycket vi egentligen håller på att förstöra. För den delen är det ju ett plus att det blir mkt mkt mysigare då! =)

2009-03-29 @ 23:10:08
URL: http://elenasobrino.blogg.se/
Postat av: Malin

Riktigt bra jämförelse!

2009-03-30 @ 00:26:51
URL: http://bostream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0