Memories of the Ghetto...

Efter allt schteek blev det idrott B där vi spelade fotboll! Perfekt ju, vi som hade värmt upp hela dagen med fotboll. Det var riktigt kul på idrotten eftersom jag hade längtat efter att löpa skiten ur mig. Jag vet inte varför men ibland känner jag mig som ett litet barn som måste få springa ett tag för att senare kunna lugna ner mig. Så är det varje gång vi spelar fotboll! Jag känner att jag verkligen vill springa, ja jag vet det låter helt insane. Men faktum är att jag är van vid det. Hallå? Jag växte upp på åbygatan, vi blev jagade av rasister varje dag! Och om vi inte blev jagade så var vi ute och spelade fotboll, ingen av oss hade råd med playstation eller data så det blev fotboll... hela dagarna.

Nu när jag tänker efter så är det rätt fascinerande att vi alltid var glada, trotts att vi inte hade mer än en trasig boll och en utsliten gräsmatta att underhålla oss med. Självklart underhöll vi oss också med en massa bus, eller brott som det egentligen heter. Men det berodde bara på att vi inte hade något annat att göra. Vi gjorde allt! Vi bröt in oss i andras trägårdar bara för att vi skulle bli jagade, vi tyckte det var kul. Vi stack till stationen och snodde cyklar bara för att vi skulle få springa hem snabbt innan någon såg oss. Vi kastade snöbollar eller kastanjer på paraboler så att signalerna försvann. Vi snodde saker på varända jävla Åby-marknad som fanns! Vi gjorde allt detta för att skapa spänning på vår vardag. Vi gjorde detta för att underhålla oss själva, inte visste vi att alla dessa aktiviteter gjorde att vi utvecklade en fruktansvärt bra kondition. Alla dessa minnen väcks när jag spelar fotboll. Under dom minuterna som vi spelar känner jag mig som 10 åring igen. Jag känner mig som en busunge med stort ego som stod själv framför garageporten och övade skott. Haha!

Det här blev ett smått konstigt inlägg. Massa minnen som återuppväcks när det  gäller fotboll. Dessa minnen började väckas redan för någon timme sen då jag såg Barcelona vinna med 2 - 0 mot Almeria. Deras spel är full av glädje och det märks att de spelar för att det är kul, istället för att bara göra mål och vinna. Precis som när vi spelade, vi spelade för att det var kul!

Kolla själv in Bojans 2 - 0 mål. Jag blir lyrisk!



Testa länken om det inte går att se videon. http://fotbollskanalen.se/1.429059?videoId=1.894464

Tyvärr så hitta jag ingen video med svenska eller engelska kommentatorer så det får bli turkiska! Haha!

Nu är jag trött!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: en som inte gillar barca

barca-spelare lirar bara för pengarna trodde du visste det Kurre ;)

2009-03-18 @ 21:27:09
Postat av: fiest

riktig jävla blatte asså, konstigt man vill bli av med er!

2009-03-19 @ 16:50:41
Postat av: Kurre

Fiest: Vafan hade du gjort om du inte hade haft något att göra?? Alla vet att man hitar på skit när man är rastlös!

2009-03-20 @ 00:06:54
URL: http://takeajoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0