Touch of Africa konsert på Torget 19/3

I fredes hade Star for life konsert på vår skola. Det var skit coolt. Väldigt udda om man säger så. Jag menar, det är ju inte varje dag man har 10 afrikaner från Sydafrika på sin skola som sjunger och spelar soundtracket till lejonkungen. Det var väldigt kul eftersom innan de började sjunga så sa jag till mina klasskamrater att de skulle sjunga "In the jungle, the mighty jungle, the lion sleeps tonight" men då började alla skratta som om det var ett skämt. Efter att de spelade första låten sa jag "snart kommer Panta mera låten" men även då började de skratta, precis som om jag skämtade. 

Efter några låtar så kom det, en remix mellan Panta mera och In the jungle! Jag måste fan vara synsk! Jag tänkte skrika "In your face!" till mina klasskamrater men eftersom jag filmade så höll jag käften! Checka in videon! Sjukt skillade afrikaner som sjunger lika bra som de jagar geparder!

Här har ni en sorlig afrikansk sång med sånna härliga trummljud!



Här har ni Panta mera låten!



Som ni ser på videon så blev det en sjukt härlig stämning på torget! Jag fick fan ställa mig upp på en stol så att jag kunde fortsätta filma! Om ni undrar varför vissa i kören är sjukt ljusa för att vara afrikaner så är det för att de kommer från skolans kör. Afrikanerna sammarbetade med kören från vår skola i dom sista låtarna. Men men. Även om man inte fattade vad dom sjöng så var det sjukt skojj! Jag kom senare på mig själv att jag satt och sjöng "Mama heja, mama heja, ma'"...fast jag har ingen aning om vad det betyder. Det lär bra i alla fall....

Nu ska jag sova! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag skrev "passande" jag nämnde inget om att han skulle vara det minsta bra. Du irriterar mig, nysvenske idiot. Såna som du kan inte dela ut minustecken till såna som mig! :*

2009-03-21 @ 16:49:57
Postat av: Kajsa

Det låter så när man är sjuk. Inget som kan hjälpas.

2009-03-23 @ 14:55:21
URL: http://astasusanne.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0