Det är dyrt att vara dum!!

Jupp... Rubriken är livets sanning, fast i mitt fall kan man även tolka det som "Det är dyrt att inte sova". Ni fattar nog inget just nu men lugna er för jag knyter snart ihop det.

Igår åkte vi till Ven med geografin. Vi hade delats in i grupper och sedan hade varje grupp fått en uppgift som de skulle jobba med på ön. Yeah right.

Dagen började i alla fall med att jag försov mig så jag sket i att fixa matsäck och annat skit. Jag hoppade på cykeln direkt och cyklade till stationen för att inte missa tåget. När jag kom fram bad jag Charlotta att ta ut en biljett till mig, jag tog biljetten och stoppade in den i fickan. Efter ca fem minuter sa jag "Var är min biljett?? Du skulle ju ta ut en till mig!" Jag var helt allvarlig och jag var 100% säker på att jag inte hade fått den. Ja, jag hade inte vaknat än.

När vi kom fram till Helsingborg för att bytta tåg och ta det till Landskrona sprang jag ner till 7 eleven för att köpa en baguette. När jag gick ut skulle jag stoppa in växeln i fickan och då hittade jag biljetten som Charlotta hade tagit ut till mig. Jag skrynklade ihop den och slängde den. ”Den behöver jag inte längre” tänkte jag. Jag gick ner till klassen som var på väg in i tåget och då kom jag på att jag inte har någon biljett. Jag sa till Gunilla att jag måste ta ut en biljett eftersom jag inte hade någon. Hon frågade mig var jag hade gjort av med min biljett och jag svarade att jag hade slängt den eftersom den var bara till Helsingborg, eller??

Självklart varade biljetten ända till Ven och jag fick springa upp och ta ut en ny. Det hade kostat mig 123 kr att åka till Helsingborg. Tur att det var skolans pengar men som sagt, det är fan dyrt att vara dum. Eller i mitt fall var det inte egentligen för att jag var dum, jo lite men det berodde faktiskt mest på att jag knappt hade sovit fem timmar den natten. Jag var riktigt jävla trött.

När vi äntligen kom till Ven blev det lite jobb först och sen cyklade vi runt och spelade fotboll. Vädret var riktigt jävla bra och visst fick man en ful jävla bonne-bränna. En riktigt jävla bra dag även om jag var lite crazy eller rent av dum!

Här har ni en bild på gaysen! Jag uttala guys fel, med vilje.   



Krille hade blivit så röd på näsan att han kunde få sommarjobb som stoppljus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0