Godmorgon!

Jag fick sex timmars sömn i natt med... Jag var tvungen att gå upp klockan åtta eftersom städ-kärringen kom då. Va fan ska hon börja städa kl 8 på morgonen för? Hon kunde ha kommit vid 12 eller nått. Jävla svartjobbare! Nu sitter jag i skolan och tänkte designa ett hus i 3D Studios Max men programet vill inte fungera på de här jäva fattiga datorerna. Så nu har jag inte ett skit att göra tills lektionen börjar och den börjar fan ETT!

Men men jag kan utnyttja en del av den tiden med att berätta om gårdagen för er. Igår när jag drog till Entré för att lämna min lillebrors mobil på lagring så träffade jag Fredde där, han var på jakt efter en vinterjacka eftersom någon hade snott hans gamla. Stolpskott! I alla fall..  efter att ha gått runt på Entré och letat efter en jacka så bestämmde vi att vi skulle träffas kl 21 och kolla på Champions League på O'Learys i Entré.

Efter det gick jag hem, lagade mat, läste lite och sen fick jag cykla till Entré igen. Matchen mellan Liverpool och Lyon visades, Fredde och hans polare (jag kommer inte ihåg hans namn för tillfället, jag är sämst på namn) höll på Lyon och jag fick väl hålla på Liverpool för att skapa lite spänning, men dom är fan dåliga i år, det måste bero på Carlsberg loggan.

Efter ett tag när ölen började ta slut och när Liverpool ledde med 1 - 0 så blev Fredde sugen på en shot. Men den fege jäveln vågade inte fråga va en kostade så han bad mig göra det. När en bartender med backslick och baggypants som var moderna under mitten av 90-talet gick förbi passade jag på att fråga. "Du, vad kostar en shot?" Han svarade med "Ja, det beror på vad du ska ha för nån och hur stor den ska vara." Jag kollade på Fredde, han viskade att han skulle ha en Jäger, en fyra så jag upprepade "En jäger, fyra.. va kostar en sån?" Bartendern svarar med "Den kostar 74kr" Jag kunde fan inte hålla mig och var tvungen att jävlas lite så jag sa "Du skojar? Vadå får man en resa på köpet eller?" Bartendern tog lite illa upp och sa lite surt "Ja, en resa ut härifrån" Då kontrade jag med "Äh.. men då behöver vi ingen sån, matchen slutar ändå om 10 minuer, så vi ska ändå dra snart" Sen log jag och kollade på honom. Han blev fan skit sur. Riktigt jävla mens-sur!

Jag fattar inte riktigt hur han tänkte där. Vi flabbade i alla fall åt honom. Va är det som händer med världen egentligen? När Liverpool inte kan vinna mot Lyon, när Barca spelar lika mot Kazan, när man gör ett tv program om Ullared, när man är tvungen att lämmna sitt hem för att städtanten ska städa, när en bartender inte kan ta ett skämt och när Jenna Jamesson inte tar den i 2an! Då jävlar håller det på att gå riktigt snett! Vem vet, undergången är kanske redan på väg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0