"I detta tecken ska du segra"

Kort uppehåll igen. Jag har egentligen inte tid att skriva här eftersom jag har tenta i 5000 års arkitekturhistoria om en vecka. Inte så jävla kul direkt. Men för att bloggen inte skulle dö helt så bad jag en vän till mig att skriva ett inlägg. Snacka om att det blev en jävla flopp! Tjejen kunde fan inte skriva för fem öre. Det måste nog ha varit bloggens sämsta inlägg!

Förutom plugget, så händer det inte speciellt mycket nu. Jo, jag har ju fått en vaccinations inbjudan. Och den stora frågan är självklart, ska man vaccinera sig eller inte?? Svaret på den frågan är självklart NEJ! Vafan skulle jag göra det för? Lika många har ju dött av vaccinationen som av själva sjukan. Vad är det för mening då? Faktum är att fler har dött av kokosnötter än av svininfluensan. Ja, folk står under ett 30 meter högt palmträd och då trillar en kokosnöt rätt ner i 240km/h och trycker in huvudet i bröstkorgen på en. Det sa Dennis i alla fall. Det värsta är att det faktiskt är sant! Sen kan folk alltid gnälla och säga att man är egoistisk som inte tänker på att om man själv blir sjuk så kan man smitta andra. Men visst, jag kan vara egoist i den frågan. Varför ska jag inte vara en egoist? Man har ju varit det under hela människans historia. Man koloniserade halva jävla världen, tog alla rikedomar från dom, man bildade nya länder med flera folkgrupper i och sen gick man därifrån och kollade på när de dödade varandra!

Allt handlar bara om pengar. Den här jävla sjukan är fan inte farligare än en vanlig influensa. Problemet är att det tar lite längre tid att bli frisk och som vi vet så är tid pengar. Om många blir sjuka så måste staten betala ersättning under en ganska lång tid och där går man back någon miljard. Så varför inte vaccinera hela befolkningen för några miljoner med ett vaccin som inte är helt godkänt, ett vaccin som gjorts i Schweiz och är förbjudet där och ett vaccin som kan ge nervskador? Jo, för att slippa att folk ska bli sjukskrivna. Thats it!

Visst lever vi i en fet jävla lögn där alla ska göra rätt genom att vaccinera sig och köpa rosaband för att stötta forskningen mot bröstcancer? Jag blir bara förbannad när jag ser det, för det är så jävla fel! Det räcker med att man sätter sig på bussen till skolan för att man ska se en tjej som vill rädda världen genom att  ha köpt ett rosa band. För att inte tala om tv-reklamer. Varför ser man aldrig någon med ett blått band? Vet folk om att det faktiskt existerar? Varför köper ingen ett jävla blått band och stöder prostatacancern? 1500 kvinnor dör av bröstcancer och 2500 män dör av prostata cancer per år! Ändå ska rosa bandet ha en jävla gala och samla in massor med pengar samtidigt som feministerna klagar vilt för att mannen har det så jävla mycket bättre! Ahh… men folk väljer väl självklart att rädda ett par bröst framför en prostata, bröst är ju trotts allt mysigare.

Nu känner jag att jag har klagat en jävla massa! Men jag kunde inte låta bli, speciellt inte när jag vet om att jag har rätt.

Fred ut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker din blogg suger lika mycket som du, fett dålig blogg asså!! Men din gästbloggare verkar väldigt trevlig....har du hennes skonummer? (a)

2009-11-10 @ 15:17:10
Postat av: Hanna A

Men raring då... det finns ju blåa band för prostatacancer! Men jag håller med dig i allt annat.

2009-11-10 @ 18:22:27
Postat av: Hanna A

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Jaha förlåt! Jag läste inte ordentligt!! Men jag har faktiskt ett blått band.

2009-11-10 @ 18:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0