Min lillebror & jag! 2.

Min lillebror är ganska galen som ni redan har läst här någon gång, men har jag berättat för er att han är ganska dum oxå? Han har det ganska svårt i skolan, han hatar att läsa, räkna, att vara i skolan och allt vad det nu innebär. Eftersom han inte tycker om att läsa läxor eller "bögböcker" som han själv kallar dom så har hans fröken skrivit ett tjockt häfte om bilar som han skulle läsa och eftersom han är väldigt bil intresserad så hoppades hans fröken på att han skulle läsa det.

På första sidan fanns det en bild på en röd Ferrari, lite text om den och sen två frågor som handlade om texten. Frågorna löd så här: Vilket land kommer Ferrarin ifrån? och Hur mycket kan en Ferrari kosta? Då hade han svarat Italien och flera miljoner som stämmer ganska bra. Sedan vände jag blad och där var en bild på en BMW, lite text och två frågor. Jag läste på svaren och där stod Tyskland, och 300 000kr. Jag vände blad och kollade på nästa bild, där var en Ford, lite text och två frågor. På svaren hade han skrivit Usa och 6000 kr. Jag började bli lite fundersam, hans lärare kan val inte ha varit så dum och ställt samma frågor om varje jävla bil? Och när jag kollade efter så stämde det jävligt bra! Frågorna handlade om något helt annat men min lata och dumma bror hoppades på att hans fröken var lika dum som honom och ställde samma fråga om och om igen. Han är så lat att han bara kollade på bilderna på resten av sidorna och svarade med ett land och ett pris utan att ens ha läst frågorna. Han hade i alla fall skrivit rätt land för han vet var fan alla bilar tillverkas även om det inte var det som efterfrågades. Vissa priser var helt okey men andra var jävligt roliga! En SAAB kostar 900kr enligt honom. Han kanske satte det priset för att han inte tycker om dom skrot-bilarna.

Jag gick fram till honom och frågade honom varför han bara hade läst första sidan och sen skitit i det och då sa han "Ey.. skit i den, den är gammal! Och va fan vill fröken att jag ska läsa nått om bilar när jag redan kan allt om bilar? Släng den nu och laga lite mat, jag är skit hungrig!" Jag började skratta åt honom och sa till honom att han kunde fixa käk själv...

Jag vet inte varför men jag tycker att det är så jävla kul att se en liten skitunge som har minst makt stå upp och ge ut order med riktigt starkt självförtroende. Så än min lillebror. Elva år gammal också säger han "laga lite mat, jag är skit hungrig" som om det vore mitt fel och som om jag vore hans fucking slav. Det är rätt roligt nu men försätter han så, så kommer han få problem, han kommer väl få stryk varje dag i skolan.

På tal om attitydsproblem så har Angelika väldigt stora sådana. Hon försöker tvinga mig att skriva en massa saker om henne här på bloggen men det kan hon fan glömma! Orkar man inte lägga en kommentar så är man fan inte värd någon uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: Gud

Palla ljuga i sin egen blogg kurre. Jag har inte tvingat dig till något utan du ville bara skriva mitt namn i din blogg så lät du fantasin glida iväg och komma på något så dåligt som det där. :)

2009-10-01 @ 00:34:07
Postat av: Kurre

Haha! Du är så kass Angelika! Säger att jag ljuger bara för att jag inte skrev nått snällt om dig! :P

2009-10-01 @ 16:12:53
URL: http://takeajoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0