Studentliv!

Holy fuck! Det känns som om det var flera år sen jag bloggade sist. Jag har väl varit för upptagen med att leva studentlivet fullt ut! Hur är studentlivet då?

Det är faktiskt roligt men ibland väldigt stressigt. På en vecka har jag nog cyklat ett ”tour de Frace” i Malmö. Jag vaknar på morgonen, cyklar till skolan, cyklar hem, käkar pasta som vanligt och sen cyklar jag till Pressbyrån där jag praktiserar för att få ett helgjobb. På kvällen cyklar jag hem och chillar ett tag. Och mellan allt cyklade ska jag hinna med att göra lite plugg, träffa vänner och dricka alkohol på en onsdagskväll… det är ju så studentlivet är.

Trots stressen så trivs jag jävligt bra i Malmö! Här händer det saker, det är inte lika dött som i Klippan precis! Här finns det alltid något att göra, jag cyklade på en gubbe en dag, han blev förbannad och skrek på mig fast att det inte var mitt fel. Sen kan man bege sig på en kändis jakt och leta efter kändisar. Igår såg jag Pablo Fransisco, sen såg jag två stycken som var väldigt lika Akon och Özz Nujen… men dom jobbade på Willys så det var nog inte dom. Har man inget annat att göra så kan man göra som jag och Fredde, vi gick ”en runda” i stan och gick vilse. Fredde, den fege jäveln vågade inte fråga folk om vägen så jag tog mig i kragen och frågade. Jag gick fram till en gubbe och sa ”ursäkta, vet du var möllan ligger?” Då kollar han på mig, flinar och sen går han iväg! Haha! Tack för hjälpen typ!

Idag är jag hemma i Klippan så jag får lämna studentlivet på hyllan den här helgen, men på söndag när jag åker hem kör jag igång igen. Jag hoppas bara att ingen snor min cykel.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Ahahahahahaha!! Tar det lång tid att transportera sig?

2009-09-12 @ 12:57:44
Postat av: Johanna

snygg cykel ;D

2009-09-16 @ 18:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0