Snabba Cash... det kommer baby!

Jag sitter här nyvaken och nyrakad framför min laptop i bara boxer och strumpor. En liten blodig pappersbit trillade nyss av från min haka ner på golvet, men jag orkar inte riktigt ta upp den. En hög med underskrivna CV ligger bredvid laptopen som väntar på att bli utdelade. Jag behöver verkligen ett jobb. Jag behöver CASH! Jag har ett gruppmöte via msn med några från klassen och då säger Patrik "Kurre, har du kollat mailen?"...

Jag tänkte skriva om gårdagen egentligen, berätta om den skitgoda pizzan jag åt på Vespa och den underbara filmen vi såg på bio sen. Vi såg ju Snabba Cash, och ni som känner mig vet att jag inte alls är ett fan av svenska filmer. Jag tycker inte alls om dom, eller rättare sagt, jag hatar dom. Det är alltid samma jävla diskbänksdrama. Men igår kom Snabba Cash och gav mig en örfil, sen skrek den "Fuck you Kurre! Svensk film kan visst vara bra!" Jag kunde inte mer än att bara hålla med, även om örfilen sved lite. Jag gillade filmen jävligt mycket måste jag säga, kanske för att jag inte har läst boken. De som hade läst den tyckte att den var nja... bara "Ok".

... jag kollade mailen, log lite och sen blev jag jävligt glad. Några från klassen som är "duktiga" på visualisering har blivit erbjudna jobb i en trägårdsarkitektfirma. Jag är en av dom. Jag blev glad, gick upp och klädde på mig, jag plockade även upp den blodiga pappersbiten som föll av innan och nu sitter jag och funderar om det är lönt att jag går ut och delar ut mina CV. En sak är i alla fall säker, cash kommer in snart, sen om dom är snabba eller inte, det bryr jag mig inte så mycket om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0