"Mina fredagar är så rutiga"

Det blev verkligen svenska för nybörjare när jag skulle säga att mina fredagar var så inrutade, planerade in i minsta detalj. Istället blev det rutiga fredagar, rätt roligt faktiskt.

Även om fredagar känns "Rutiga" så var den här ändå väldigt udda. Tack vare att vi hade SP-dag idag. Vi lekte och lyssnade på studenter som gick ut för ett antal år sen (inklusive min stora syster). Vi lekte stolleken som jag beskriver i ett annat inlägg som heter We are the Champions Jag måste säga att det blev väldigt varmt av allt kramade men samtidigt var det rätt mysigt! Haha! Jag kan lägga till att vi vann själva leken och gick vidare till finalen! Tyvärr var jag tvungen att lämna min grupp i finalen för att jag skulle gå till Idrott B lektionen. Jag får väl veta vem som vann sen!

På idrott B körde vi innebandy! Det var sjukt skojj! Jag hamnade ju i Dream Teamet med Frdde P, Erika, Linn och Becci(? Jag kommer inte riktigt ihåg). Men det gick i alla fall bra! Vi vann, och jag gjorde två mål! Visst det var inte så många mål men jag spelade faktiskt back för typ första gången i mitt liv, och det gick skit bra!

Anledningen till att jag sa att min fredagar var så rutiga var att det alltid händer samma saker på Fredagar. Jag ska beskriva en typisk Kurre-Fredag.

En Kurre-fredag inleds med att man försover sig till mattelektionen (ibland missar den helt). På Staden slappar man för det mesta. Man snackar lite skit på Mentortiden och sen går man över till djupare(skit) på psykologin. Till slut är det dags för dagens höjdpunkt, Idrott B! Efter idrotten går man hem, oftast utmattad. När man väl kommer hem lägger man sig framför Tv:n och kollar på Fresh Prince och sen That 70's Show. Efter Tv:n äter man lite och sen sticker man och tränar i två timmar. När man kommer hem från träningen blir det film eller fotboll om nått bra lag spelar.

Det här gör jag typ varje fredag! Är jag inte världens torraste jävel?? Jag ska sluta vara så "Rutig"!

Kommentarer
Postat av: Insaniac

Haha jag känner exakt samma sak:-D. Att man är helt jävla stel. Jag måste fan också bli mer färgfull på fredagarna:-D

2009-02-28 @ 00:24:04
Postat av: Ottosson

Inget fel på That 70's Show sjukt härlig serie haha :P

2009-03-01 @ 11:49:10
Postat av: Kajsa

Rutigt är ganska fult, lite emo...

2009-03-01 @ 17:01:42
URL: http://astasusanne.devote.se
Postat av: Jontey

Nästa gång ska jag te med dig till bahnof! Du hade passat perfa där! Ingen tupacmusik men ändå!!! ;D;D

2009-03-01 @ 18:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0